Dagsarkiv: 15 februari, 2009

973

Standard

Jag har fått 973 kommentarer här på bloggen hittills. Det är nästan så att det vore läge att fira den 1000:de kommentaren med ”a little something”. Måste fundera på vad det skulle kunna vara…

Wohoo! Eller?

Standard

Status för Projekt Vardagsrum etapp 1:
* Gammal tapet riven.
* Easy Cover uppklistrad.
* Taket skurat.
* Väggarna målade.
* Taket målat.
* Täckpappen från golvet bortplockad.
* Elementet uppmonterat.

Återstår:
* Golvsanering.
* Fönsterbänk.
* Samtliga lister.
* Gardinstång.
* Möblering.
* Upphängning av tavlor.

Status för Projekt Vardagsrum, etapp 2
Återstår:
* Tömma bokhylla.
* Flytta möbler.
* Montera ner element, kontakter, gardinstänger, fönsterbänk.
* Riva gammal tapet.
* Grovslipa väggarna.
* Få upp Easy Cover.
* Skura taket.
* Måla väggarna tre omgångar.
* Måla taket.
* Sanera rummet
* Montera upp elementet.
* Montera upp fönsterbänk.
* Montera upp samtliga lister.
* Montera upp gardinstång.
* Möblering.
* Upphängning av tavlor.
* Fixa dörrkarm mellan hall och v-rum.



Jag gillar listor i vanliga fall, men nu fick den mig på fall. Vad f*n har vi gett oss in på, egentligen?! Nu när jag skriver ner allt som ska göras så känns det som ett enormt, oöverstigligt bekymmer. Eller så ser jag det bara i ett alldeles för långt perspektiv för att det ska vara bra. Så är det nog.

Alltså: Första halvan av vardagsrumsfixet är snart klart. Hurra!

Toppdiplomaten

Standard

Syster Yster och Lillstrumpa kom ihop sig. Maken gick dit för att se om han kunde bringa reda i konflikten och hjälpa dem med en lösning. Lillstrumpa berättar sin version, Syster Yster sin, maken konstaterar att de inte riktigt stämmer överens varpå Lillstrumpa säger:
”Syster Yster har rätt”.
Syster Yster ser sitt överläge och skyndar sig att försöka trösta sin bror:
”Lillstrumpa har också lite rätt!”
Maken blir en smula förvirrad av detta och Syster Yster förtydligar:
”Lillstrumpa har också lite rätt när han säger att jag har rätt!”