Dagsarkiv: 27 februari, 2009

Pippi tycker till om deltävling 4

Standard

Det gick ju ganska bra förra veckan. Det var ju egentligen bara mina synpunkter om Rickfors och Velvet som inte alls synkade med resten av folket. Få se om det går lika bra denna vecka. Eller, syftet är väl egentligen inte att ge sig på någon slags tippning om finalister eller icke-finalister. Bara att lufta mina synpunkter lite 😉

Den här veckan…
…hissar jag:
Star pilots – Higher (80-talet, 80-talet – vad kunde gå snett, vad kunde gå galet?)
Sarah Dawn Finer – Moving On (skulle kunna tänka mig att bjuda upp maken till en tryckare i vardagsrummet till denna låtl)
Malena Ernman – La Voix (jag gillar ”Vincero” med Fredrik Kempe också…)
Agnes – Love love love (disco, disco, disco…)

…tror jag att följande kan överraska:
Thorleifs – Sweet Kissin’ In The Moonlight (dansbandspubliken är ju ändå ganska stor i Sverige som jag förstått det)
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng – Killing Me Tenderly (lite söming, men jag associerar lite till ABBA här och där…)

…dissar jag:
Susanne Alfvengren – Du är älskad där du går (vacker text, men… Nä.)
Next 3 – Esta Noche (Nä. Absolut inte! Inte ens refrängen får mig på fall…)