Dagsarkiv: 20 februari, 2009

Pippi tycker till…

Standard

Hade ju tänkt våga mig på en mellotippning förra veckan också, men det blev bara inte av 🙂 Det gick bra för mina favoriter som var just Måns Zelmerlöv, Lili&Sussie samt H.E.A.T. Syster Yster gillade Amy Diamond, så det var ett ystert par som satt och poppade i soffan 🙂

Den här veckan…
…hissar jag:
BWO (även fast låten är lugnare än vad jag gillar – egentligen)
E.M.D. (lättsmält, rosa tuggummipop ♥)
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox (feel good och sommarkänsla ☼ )
Velvet (lättsmält pop – som sagt – I like)

…tror jag att följande kan överraska:
Sofia (det hade varit roligt att förstå vad hon sjunger 😉 )
Molly Sandén (trist ballad, men tjejen har en grym röst)
Maja Gullstrand (fast jag gillar texten 🙂 )

…dissar jag:
Mikael Rickfors (Näää…)

Fredag igen

Standard

Jag fattar inte hur snabbt tiden går! Jag hinner inte med alls… Men i dag är det fredagen den 20 februari och barnbidraget har kommit. Iväg och handla med andra ord, både mat och vinterskor. Syster Ysters fötter växer som ogräs och de vinterskor vi köpte åt henne i höstas (med marginal för växande fötter) är nu för små. Vad månde bliva? Fast hon har ju att brås på. Jag har 39-40 och maken drar 46, men det känns lite udda att köpa gympaskor i storlek 33 åt en sexårig liten tjej 🙂

I helgen väntar den andra halvan av vardagsrummet på att bli av med gammal tapet, barnen kommer att vara hos sina morföräldrar en dag (det vankas både god mat och utvistelse med kälk- och madrassåkning – roligt för barnen) och någonstans på vägen tänkte jag hinna ta det lugnt också. Jag är helt slut som artist och har köpt på mig lite Rosenrot idag för att få lite hjälp på traven med att hitta igen min livs- och tankestruktur och för att slippa stressångesten som ibland drabbar mig när det blir lite mycket i tillvaron.

Nu ska jag gå och pussa på ungarna och läsa lite för Syster Yster. De har biblioteksdag varannan vecka på sexårs och nu senast kom hon hem med Boken om Ronny och Julia av Måns Garthon. Lillstrumpa lagar middag med sin far och det är så mysigt att lyssna till deras pysslande. Härliga liv!