Dagsarkiv: 2 februari, 2009

Jag ångrar ingenting!

Standard

Jag gillar den här låten med Lena Ph från 2006… Ok, att jag inte brutit det sjätte budet och begått äktenskapsbrott – men annars… Ibland sitter den verkligen som en fläskläpp! 🙂

Barnen verkar ha haft det ok på sina respektive håll. Lillstrumpa gjorde enligt hans och frökens överenskommelse och fick också hjälp omedelbart när X. började retas vid utevistelsen. Bra! Syster Yster var trött när hon kom hem, fattas bara annat. En veckas hemmavistelse och så fortfarande lite småkraxig och en lång skoldag med kusinbus på slutet… Kan man bli annat än trött då?

Måndag

Standard

Ny dag, nya utmaningar. Har haft datorpaus i helgen och det har varit förvånansvärt skönt. Kanske skulle ha det lite oftare ändå…

Barnen tillbaka på skola och dagis med blandade känslor. Syster Yster glad över att gå tillbaka, Lillstrumpa hade ont i magen och ville stanna hemma för att ”X. bara slår och slår och slår”. Känns inte särskilt roligt att lämna av honom på dagis då, kan jag ju säga. Talat med fröken på plats och Lillstrumpa fick själv berätta för henne vad han sagt hemma. Hon lovade att ha koll.

Själv hade jag helst stannat hemma och fixat vardagsrum. Två väggar är grundmålade, den tredje ska spacklas lite. Arbete återstår med andra ord, men det kommer att bli så fint! Älskar de vita, målade väggarna!

Nu däremot är det slutrastat för min del. Dags att återgå i arbete…

Ha en bra vecka och kom i håg att ”ett felsteg kan bli ett trappsteg uppåt” 🙂