Dagsarkiv: 28 februari, 2009

Konst och ljud

Standard

I dag har jag varit och hämtat ut en tavla på ett konstlotteri. Min snälla mamma tyckte att jag kunde få hämta ut tavlan i hennes ställe och sedan behålla den. Hade ett högt nummer, så mina absoluta favoriter hann gå. Men jag tyckte om tavlan av Ulf Gripenholm (Himmel och hav) som jag kom hem med – den fanns också på favoritlistan, även fast den inte var markerad med ett hjärta… Den kommer att göra sig bra mot de nymålade väggarna i vardags/matrummet.

På tal om ljud, så vaknade jag av följande i natt:
*plask*
”Mammaaaa” *gråt*
Sömdrucken mamma undrar vad som står på…
”Jag har kräkits!”

Makens säng nerspydd av Lillstrumpa och så fortsatte kräkandet resten av natten. I dag har vi varit rätt trötta och sega, plus att tvättmaskinen gått varm. Hoppas, hoppas, hoppas att resten av familjen klarar sig! Kan säga att vi slösat med handspriten i dag… Tack och lov verkar det vara en snabbt övergående historia.

I kväll blir det i alla fall Mello! Kul, kul. I morgon ska vi handla hem CD:n med låtarna och så ska det (kanske) börjas med tapetrivning i den andra halvan av storrummet. Det blev en utdragen ommålning, detta…