Dagsarkiv: 19 februari, 2009

Stajlat-ostajlat

Standard

I dessa renoveringstider blir det lätt att förirra sig på diverse inredningssidor på nätet. Greengates hemsida är ett ställe där jag lätt fastnar och förälskar mig i diverse ting, precis som den här Shabby Chic-sidan. Jag får också lust att tokshoppa och ändra stil på hela huset i ett trollslag. Men så börjar jag tänka och så går jag in på sidor som drar åt New England-stil, eller på sidor som mest visar en stram, nordisk inredningsstil. Vackert, vilsamt, ljust… Men så blev det för färglöst… Jag saknar de där riktiga… kickarna.

Att kunna inreda ett helt hem i samma stil genomgående är en konst, jag skulle också vilja ha den förmågan och framförallt ekonomin till att göra det. Samtidigt tror jag att jag lätt skulle bli lite uttråkad av att inte mötas av nya intryck när jag går från ett rum till ett annat, det behöver inte vara grälligt eller så. Jag vill bara kunna ha olika rum som motsvarar olika behov och som ger upphov till olika känslor. Typ. Därför ser nog huset också ut som det gör här hemmavid, med en ”stil” som spretar åt alla de håll. Det syns att någon bor här och det är en salig blandning av nytt, gammalt, köpt och egentillverkat. Jag är ute efter känslan av att det är perfekt just för att det inte är perfekt och av att mitt hem är inrett med saker som jag verkligen tycker om… 

…och nu tappade jag helt tråden och orden, så jag avslutar med att säga att det ändå är en himla tur att vi alla har förmånen att själva få bestämma utseendet på våra hem 🙂