Dagsarkiv: 5 februari, 2009

Nej, tack. Jag är inte intresserad.

Standard

Fick ett samtal idag från en föreningsrepresentant i länet som behövde en brevlåda/kontaktperson här i min stad. Vi har haft kontakt i ett annat sammanhang tidigare och hon var väldigt noga med att först påpeka att det inte var samma ärende nu som då… Tror att min yngre hundförmåga gjorde ett dåligt intryck på både den gästande damen och hennes matte 😉

I alla fall kändes det lättare än någonsin att bara säga ”Nej tack, jag är intresserad” som svar på hennes förfrågan. Fagert tal om att det inte var betungande och liknande fick mig inte att seriöst begrunda saken, även om det var nära att jag föll till föga. Känslan av att jag borde ta ansvaret för att lösa föreningens problem seglade vid horisonten. Men jag ville inte. Jag sade nej. Vänligen, men bestämt. Det gick bra och himlen rämnade inte. Det här måste jag göra om 🙂

I dag är det förresten snorkallt igen. Det är tvära kast… Från plusgrader en dag till -20 två dagar senare. Jag är glad över att ha kupévärmare i bilen och ett täcke att slänga över vindrutan så att jag slipper försöka skrapa rent den i morgon… Det är praktiskt med stora bilar på resor och vid storhandlingar, men det är ett litet helsike att skrapa vindrutor på dem!