Offline

Standard

Det är ganska intressant att kunna komma ihåg ”tiden före” någonting. I det här fallet tiden före internet. Det har funnits stunder då jag funderat över vad i hela fridens namn man egentligen höll på med innan det världsomspännande Nätet etablerades i (nästan) var mans hem. Vad gjorde man av sin tid, liksom?

Nu har jag haft en urladdad mobiltelefon i några dagar och det har också gått några dagar utan att jag ens har slagit på min dator hemmavid och jag tror nästan att jag lidit av någon slags informationsstress, för att backa klockan några år till tiden före internet och mobilens intåg som ständig följeslagare har varit så totalt och oväntat skönt!

Men i alla fall. Nu när jag haft mina datorfria dagar hemma så har jag:
* Hunnit varva ner ordentligt och därmed kommit i säng i tid = en mer utsövd och balanserad Pippi.
* Hunnit umgås mer med min familj.
* Hunnit läsa mer av det jag vill läsa.
* Rört på mig mer.
* Känt mig mindre stressad över saker/projekt som är ogjorda hemma, delvis för att de faktiskt åtgärdas/fixas…
* Upptäckt vilken snygg karl jag är gift med. Var har han hållit hus?

Datorfri tid är underskattad! En avancerad gissning är dock att motion och mer ljus i ansiktet också spelar en viss roll. Men i alla fall… 😉

Syster Yster har också överlevt dagarna i förskoleklassen utan att ha sin bästis vid sin sida. Hon väljer ibland att gå iväg ensam och pula och det måste hon ju få göra. Min oro rör väl mer att hon ska hamna utanför för att hon är den hon är – en tyst tjej som inte alltid gör så mycket väsen av sig (min version) och ibland vill vara för sig själv. Ska i alla fall följa svägerskans karls råd och försöka att inte oroa mig så mycket. Svårt. Men jag ska göra mitt bästa.

Lillstrumpas mjölkfria diet fortsätter, med den skillnaden att han inte är så imponerad längre. Han saknar den vanliga mjölken, för att inte tala om osten. De mjölkfria mjölkersättningarna i form av havre-, soja- och rismjölk får han kväljningar av om de dricks naturella. Så för att få i ungen nog med kalcium har vi nu köpt kalktabletter.

Nu får det däremot vara färdigfilosoferat! Over and out!

Lämna en kommentar